18 Temmuz 2011 Pazartesi

TUTKAL İŞİ (KASNAK İŞİ) NASIL YAPILIR..

Tutkal işi ile yaklaşık iki sene kadar önce tanıştım..Önceleri yok artık daha neler gibi bi tepki verdiysemde,sonradan sonraya dikatimi çekmeye başladı..Boncuklu,pullu olan çalışmalar hoşuma gitti hatta..Sürekli öğrenmeye çalıştım bi dönem..İlk başta yaptıklarımın çok da muntazam olmayacağını bilerek başladım yapmaya..Yaptıkça düzelecekti çünkü..Bilirsiniz birazda el alışkanlığı ve el yatkınlığına bakar bu tarz işler..
Malzemeside oldukça uygun geldi bana..Gerçi kasnaklar için biraz zorlandım ama olsun..
Ben artık yapmıyorum..bıraktım bu işleri;)Ama benim gibi yapmak isteyen ve araştıran arkadaşlara faydam olur belki diye düşündüm..Sipariş olan bir takımım vardı elimde,kurdelanın devamını bulamadığım için teslim edememiştim..Artık buldum kurdelayı..Bitireyim ve teslim edeyim dedim ama ....O da ne..peçetelerden biri eksik..12 adet olması gerekiyordu:(Neyse..bende uzun zamandır başına oturamadığım tutkal işimin başına oturdum bu sebeple..Oturmuşkende bol bol fotoğraflayıp,yapılışını paylaşayım dedim..

Öncelikle bu işi yapmayı düşünüyorsanız eğer gerekli olan malzemeler;
-Çivili kasnak(gereken boy ve ebatlarda bunu da açıklayacağım az sonra)
-Tutkal (beyaz tutkal..ben polisan natura beyaz ağaç tutkalını kullanıyorum)
-İp(50 numara,yani bu naylon dantel ipleri var ya onların en kalını,Simli ipte olabilir..)
-Eğer kullanmak isterseniz pul ya da boncuk
-Organze kurdela


 Gelelim kasnaklara..
Eğer bir salon takımı yapmak isterseniz..
-25*25 = (peçete)
-30*50 = (sehpa)
-30*80 = (konsol)
-70*70 = (fiskos masası)
-100*100 = (masa)  ölçülerinde beş adet kasnağımızın olması gerekiyor..ve kasnağın dört bir köşesine birer cm.aralıklarla çivi çakılmış olması gerekiyor...
(Bir salon takımında da 12 adet peçete,1 adet sehpa örtüsü,1 adet konsol örtüsü,1 adet fiskos masası ve 1 adet büyük masa bulunuyor..Takım 16 parçadan oluşuyor)

Ve gelelim yapım aşamalarına..Öncelikle belirteyim ki,ipin sağlam olması ve örtülerin daha güzel durması açısından ipi çift kat kullanırsak sonuçtan daha çok memnun kalırız;)Ben iki ipi aynı anda alıp sarıyorum..









 Ama iş bu kadarla bitmiyor tabi ki..bu yüzün kurumasını bekliyoruz.Kuruduktan sonra arka tarafını çevirip orayıda tutkallıyoruz....Sonra onunda kurumasını bekliyoruz..Sonra tekrar ön yüzünü çevirip tutkallıyoruz..Yani toplamda üç kere tutkallıyoruz ki sağlam olsun..Tek sefer tutkallayan var..İki seferde tutkallayan var..Ama ben hiç yapmadım..Üç kere kesinlikle çok daha sağlam oluyor..Bir de satışını yaptığım bi ürün(bir zamanlar)..Risk alamam..;)



      İşte böyle efendim..bütün bu işlemler bittikten sonra organze kurdelayı geçirip köşeleri istediğimiz şekilde süsleyip kasnaktan keserek çıkarıyoruz..
Bu bir model sadece,kesmeden çıkarılan kenarları boncuklu modellerde var..Fakat benim sipariş böyleydi..





sevgilerr..:)

50 yorum:

neslihan dedi ki...

aaa ben bu güzel tekniği hep arayıp duruyordum internette.. Allah karşıma bugün çıkardı. Ne deyim ellerine sağlık...

Dilek dedi ki...

Çok güzel olmuş, çok emek isteyen bir iş. Ama zora benziyoooooor.

Nedret dedi ki...

Pullusunu görmüştüm. Bu da çok güzel. Bayağı da emek veriliyor galiba. Eline sağlık:))

Narish dedi ki...

oyy çok ince işmiş, ellerine sağlık ama çok şık duruyor, ben kasnağı merak ettim, nasıl elde ettin, hadi peçetelerin ki küçük büyük parçalar için nasıl elde ettin kasnakları?..

Nazan dedi ki...

Emeğin ve paylaşımın için çook teşekkürler Permaren.Ben de merak ediyordum bu tekniği...

Noblesse dedi ki...

tuhafiycilerde kasnağı görmüştüm, bir tane alıp denemek istiyorum şimdi, detaylı anlatım için teşekkürler permarencim.

PERMAREN dedi ki...

neslihan çok iyi olmuş o zaman;)çok teşekkürler:))

dilek evet bayağı zahmetli..ondan bıraktım zaten bu işleri..teşekkürederim;))

nedret abla evet çok zahmetli..ipleri sıkı sarmak zorundasın sararken elini acıtıyo filan..tutkal her zaman düzgün düşmüyo sonra vs...vs..:)teşekkürederimm:))

narish çok teşekkürler..kasnakları marangoza ölçüleri vererek çaktırdım ben..2cm lik çıtalar dedim..böyle..çivi için uğraşmıyorlar ama onları kendin çakıyosun;)

nazan faydalı olabildiysem ne mutlu ..amaç buydu çünkü..çok teşekkürler;)

noblesse çok teşekkürler..kolay gelsin;)

Banuca dedi ki...

İlk defa görüyorum ben bu işi, hayret ettim kendime:))
Peki Permarencim, yıkanmaya gelmez değil mi bunlar, yoksa yıkanır mı...
Ne de güzel anlatmışsın, kaydettim arşivime, kimbilir belki birgün yaparım :) Ellerine sağlık...

PERMAREN dedi ki...

banu abla bende hayret ettim şimdi senin duymamış olmana;))banu ablacım bunlar zaten kirlenmiyor leke tutmuyor fazla fakat tozlanabiliyor..bu sebeple ılık suda elde yıkıyoruz yıpratmadan narince..:)sonrada bir havlunun üzerinde kurutuyoruz..ütü mütü yok yani..benlik biraz:)

waterlily dedi ki...

benlikmiş bu model görünce bende diğer arkadaşlar gibi aaa diye başladım vaayy diye devam ettim süper olmuş pullusunu görmüştüm bende ama denemedim hiç kasnakları bizim yüncüye gelmişti ama yapamam diye almamıştım hakikatten de zahmetliymiş ellerine sağlık arkadaşım...

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

Semacım yeni boncuklu yapılanlarıda gördüm çok güzel olmuşlar ellerine sağlık anlatım için teşekkürler. ben hep yıkanması olayına takılıyordum nihayet öğrenmiş oldum:))
tüm emeğin için tekrtar teşekkürler sevgiler canım

sezobigo dedi ki...

anlatan ellerin (ki öyle güzel fotlarla anlatmışsın)dert görmesin nasıl hoşuma gitti anlatmam yaparmıyım bilmiyorum ama birşey öğrenmek beni mutlu etti sende mutlu ol emi:))
bu arada birşey soracağım o tutkalladığın yerlere boncuk konsa kururken boncukla kurusa olmazmı şöyle şıkır şıkr:)

Aslı dedi ki...

Çok gördüm bu modellerden ama nasıl yapıldıgını bilmiyordum. Açıklamalı anlatmanız harika olmuş :) ellerinize saglık..

tatesal dedi ki...

süper olmuş,ellerine sağlık canım ben silikon damlatılarak yapılanını görmüştüm ama bu daha güzel olmuş,harikasın....

MARİFETANE dedi ki...

Ellerine sağlık canım Resimlerle çok güzel anlatmışsın ben arkadaşımdan görmüştüm ama sende bilgilerime yenilerini ekledim belki ilerde yaparım teşekkür ediyorum..

PERMAREN dedi ki...

waterlily teşekkürler evet zahmetli birazcık ama bi dene istersen ;)

örgüçantam ne demek ablacım..yeni paylaşımlar fikirler için burdayım inşallah devamı da gelecek..teşekkürler:)

sezobigoo canım benim amin allah razı olsun nası güzel dua etmişsin..ne demk canım..çok teşekkür ederim:))

aslı ben teşekkür ederim :)

tatesal evet değişik şekillerde yapılanları var..mesela tutklaın içine kumaş boyası koyup tutkalları renklendirenlerde var..ama bu bi risk tabi..boyayı her zaman tutturmak mümkün olmayabiliyo..çok teşekkürler:)))

marifetane ben teşekkür ederim..güzel sözlerin ve yorumun için..şimdiden kolay gelsin:)

serapca dedi ki...

çok güzel bi anlatım sağol canım benim gibi beceriksiz biri bile bu kasnakta bi banyo lifi yapabiliyoo:)) şimdi kasnağıda öğrendim süper olduuu:))

bahar006 dedi ki...

Yıllar önce Ürgüp'ten bi kaç tane fular almıştım, hala duruyorlar. Sayende nasıl yapıldığını anlamış oldum, teşekkürler permaren:)

Nedret dedi ki...

Benim komşuda lif kasnağı var, onda altıgen, sekizgen de olur ayol:))

Adsız dedi ki...

MERHABA ELİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ.BENDE FARKLI BİR DESEN YAPIYORUM.FAKAT BİRŞEY SORACAĞIM SİZE TUTKAL DAMLATIPTA KURUMAYA BIRAKTIĞIMDA DAMLATTIĞIM DAMLALAR AYNI ŞEKİLDE KALMIYOR.İÇİNE ÇÖKÜYOR SANKİ YUVARLAK KALMIYOR YANİ PÜRÜZSÜZ OLMUYOR SİZİNKİ GİBİ BİLMEM ANLATABİLDİMMİ.CEVABINIZI BEKLİYORUM

PERMAREN dedi ki...

serap canım benim saol;))

bahar 006 rica ederim canım benimm.ben eşekkür ederim;))

nedret abla evet yıldız şeklinde olanlarda var..pek çok kasnak çeşidi var yani..hatta onlarlada yatak odası takımı yapıyolar..

adsız,ipi sardıktan sonra tutkalı ilk damlattığımızda önemli olan düzgün durması değil..tabiki güzelce tutkallıcaz ama ilk aşamadaki tutkal sadece iplerin birbirine yapışmasını sağlıyor..dolayısıyla sönmesi güzel görünmemesi doğaldır..sonra arkasına gçiyoruz..burada işimiz daha kolay çünkü ön tarafın tutkalları yardımcı oluyor..birazcık daha büyük parçalar damlatabiliriz..abartmıcaz tabi göz kararı..sonra tekrar ön tarafı tutkallıyoruz ya işte bütün mesele bu..birazcık daha fazla tutkal sıkıyoruz..bu zaten öylece kalıyor çünkü zaten önceden tutkallı..birde ortam önemli..rüzgarlı bi yerde yapmamak lazım mesela..baloncuk oluşur..çok sıcak bi ortamda tutkalı fazla akışkan yapıyor..bildiklerim bunlar..umarım yardımcı olabilmişimdir..:)

yaseminlerim dedi ki...

Ellerne saglik arkadasim gercekten cok sabir isteyen bir elisi tebrik ederim yapilisini bizlerle paylastigin icin tesekkur ederim hayirli bereketli guzel bir hafta gecirmenizi dilerim sevgiler:))

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaşım öncelikle verdiğin tüm bilgiler için teşekürler benim sorum televizyon örtüsü kasnak ölçülerini istiyorum plazma içinmi yapsam normal televizyon içinmi içinden çıkamadım .Her ikisi için kasnak ölçüleri ne olmalı ?

PERMAREN dedi ki...

adsız..aslında tam olarak bende bilmiyorum televizyon örtüsü ve plazma ölçülerini:(yanlış bilgi vermekte istemem..ama ölçülerek ona göre kasnak çaktırabilirsin..

Adsız dedi ki...

Anladım ellerinize saglık çok guzel olmuş sipariş aliyomusunuz

PERMAREN dedi ki...

adsız çok teşekkürler..malesef sipariş almıyorum..

BynFavori dedi ki...

gerçekten çok şık ve kolay bi çalışma olmuş ellerinize sağlık ayrıca resimlerinizde çok açıklayıcı tşkler bilgilendirme için. sevgiler

Derin Bir Aşk dedi ki...

inanılmaz güzel ve şık olmuş gerçekten de, fotoğraflara bakarken sonrasını merak etmiştim, sonucu görünce gözlerime inanamadım, gerçekten çok tebrik ederim.. ayrıca, anlatımınız ve çektiğiniz fotoğraflar da çok detaylı ve bilgilendirici, insan da hemen alıp yapıverme isteği uyandırıyor :))

Gülsen dedi ki...

çok sevdim hemen artı l ledim :))

Adsız dedi ki...

Babama kasnak yaptıkmak istiyorum da .. O çivilerin arası kaçar cm ?? Ayrıca yaptığın iş çok güzel olmuş, eline sağlik :)

Adsız dedi ki...

merhaba. ben öncelikle çok hoşuma gittiği için bu işe başlamak istiyorum. eğer başarılı olursam satış yapmayıda düşünüyorum. fakat keserek yapmayı anladım da, kesmeden Boncuklu olarak yapıp kasnakta çiviler varken nasıl çıkartıyoruz.
ve floş ip ile 50numara naylon ip arasındaki fark varmi varsa nedir??
emeğiniz için ellerinize sağlık ve şimdiden çok teşekkürler

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

byn favori teşekkürler:))

derin bir aşk teşekkürler:))

gülsen teşekkürler:))

adsız teşekkür ederim yazıda belirtmiştim esasında ama dikkatinden kaçmış zannediyorum..tekrar belirteyim 1 cm aralıklarla çivileri çakıyoruz..:)


adsız boncuklu olanlarda da biraz zorlanark çıkarıyoruz..zaten iki kenar çıktımı sonrası geliyor..biraz zorlamak lazım yani..floş ip ve 50 numara naylon ip arasındaki farkı bilmiyorum desem..ama bildiğim şu ki floş ip daha kalın duruyor galiba onun tek kat olarak kullanabilirsin ama 50 no dantel ipi kullanaım dersen benim gibi iki kat yapmalısın tok dursun..teşekkrler:))

Adsız dedi ki...

harika olmuş ama bu modeller cok basit daha zor modelle uğraşıyom ve süber işler cıkıyor

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

adsız eminim öledir..fakat bu gördüklerin benim neredeyse 2 sene kadar öncesinde uğraştığım modellerdi..şu anda bu işle uğraşmıyorum,araştırmıyorum,ilgilenmiyorum.sipariş almıyorum ..bilmem anlatabildim mi;)

Adsız dedi ki...

BENDE TUTKAL ISI YAPIYORUM KULLANDIGINIZ TUTKAL POLISAN EXSTRA POLISAN OLSUN CAMASIR MAKINASINDA BILE YIKAYIN SONUC MUKEMMEL SOYLEMEK ISTEDIM

Adsız dedi ki...

ILK BAGLADIGINIZ IPLE SON BAGLADIGINIZ IPI KESIYORSUNUZ BU SEKILDE CIKMASI KOLAY VE BELLEDE OLMUYO

Adsız dedi ki...

olmamış

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

adsız beğenmedin mi:((çok üzüldüm:((
olması için ne yapmalıyım..ya da senin yapıkların verebileceğin bi link,uğraştığın bi iş,yaptığın bişeyler ya da blogun var mı??
adres verirsen ziyaretine gelir nasıl yapılacağını öğrenirim..yoksa sadece blog blog dolaşıp yapılan işlere iç geçirip olmamış yazmaklamı yetiniyorsun;)

Adsız dedi ki...

(özlem )slm arkadaslar bende yeni yapmaya baslicam ama hangi ipi kulancami bilmiyorum ve hangi tutkal daha iyi olur yardimci olursaniz sevinirim

&İLKNUR& dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL VALLA BENDE YENİ BAŞLIYCAM EVİME KATKIDA BULUNMAK İSTİYORUM.İNŞALLAH BAŞARIRIM.........

sinem dedi ki...

ben de yapmak istiyorum ama ipleri doladığımda yamuk gidiyor sanırım yanlış başlıyorum yardımcı olur musunuz?

Adsız dedi ki...

Bende. Cok. Beyendim. Cok. Gzel. Olmus. Eline. Saglik

Adsız dedi ki...

merhabalar öncelikle verdiğiniz bilgiler için çoook teşekkür ederim çok işime yarayacak..bu işte acemiyim çeyizime bir takım yapmak istedim ve kare peçete için kasnak aldım dün akşam deneyeyim dedim ipleri yanlış geçirmişim :)) burda verdiğiniz bilgiler beni aydınlattı tekrar teşekkürler bu arada aklıma bir fikir geldi sizinle ve okuyanlarla paylaşmak istedim bu iş için bir küçük birde 100x100 kasnak yeterli olacak şöyle tarif edeyim mesela konsol örtüsü yapacağız bir tarafından 30cm diğer tarafındanda 80cm olarak işaretleyip, işaretli kısımları kullanarak uygularsak diğer ölçüleride aynı şekilde yaparak tüm kasnakları elde etmiş oluruz :)) umarım anlatabildim :))

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

adsız merhaba yardımcı olabildiysem ne mutlu öncelikle..senin dediğin iki kasnak fikri buoncuklu olarak yapılan örtüler için uygun olmaz bgelirteyim istedim sevgiler:)

peri dedi ki...

çokk tesekr ederz günlerdr arıyordum bişi daha sormak istiyorum ben civilerin tekli yada civtli sayı olarak bitmesi fark ediyormu yokda her birer santimde bir çakalımmı çivileri tekrardan tesekkr ediyorum size

Kibar dündar dedi ki...

ellerinize sağlık pek hoş olmuşlar bende uğraşıyorum kasnak işiyle blogdada yeniyim banada beklerim:)


http://marifetnagme.blogspot.com/

Alciana Rossi dedi ki...

Parabenler, tadı harika! Ben burada, Türkiye'de bu işin adını bilmek istiyorum. Ben, Brezilya dilerim çevirmen kullanmak. Teşekkür ederim. İsmim Alciana

Adsız dedi ki...

YatK odasi icin pecete yapmak istiyorum. Acaba citalarin boylari kac santim olmali yardimci olursan sevinirim. Ayrica yaptiklarina bayildim . Bunlar gibi guzel olmasi icin yardmci olur musun . Tesekkurler
:)

Adsız dedi ki...

Cok güzel bakin bu hosuma gitti bende nasil yapiliyor bu kasnak isi diyip duruyordum :)kafama koydum birkere bende yapicam hersey ayrintisina kadar anlatilmis süpeeer

Adsız dedi ki...

merhaba bende peçetelik yapmak istiyorum.fakat ipi sardım.kenarları tutkallayıp desenini de verdim.1 gece bekledim ama kestiğimde ipler hep dağıldı..benmi yanlış yapıyorum acaba.yoksa ipimde yada tutkalımdamı işyok anlamadım..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...